שלום רב ובוקר טוב,
האימון אתמול התמקד בניהול משא ומתן מהצד השני - או במילה אייקידואית אחת: אוּקֶמִי. נעזרנו בדוגמת הסיפור אודות האריה והחסידה והדוגמא העתיקה שלו בסיפורו של רבי יהושע בן חנניה (תודה לרב יצחק ליפשיץ על הדוגמא והסיפור). בהמשך העמוד, הסבר אודות מקור הסיפור ומשמעותו.
תירגלנו קטטה דורי קוקיו הו תוך דגש על הרעיון של מטאפורה תנועתית על השלכותיה השונות בכל הקשור למקור העתיק של הטכניקה, לאופן התירגול מנקודת מבט של אמנות לחימה, וכן באופן בו היא באה לידי ביטוי בהתנהלותנו בחיי היומיום.
הערב בדוג׳ו יתקיים אימון רגיל ובסופו שִׁינְסָה לגוֹקְיוּ (מבחן לקיו חמש).
חגיגה קטנה בסיום האימון מחר (יום שישי):
שמעתי ליחשושים אודות מתאמנים שנבחנו לקיו חמש ומתכננים להביא אל הדוג׳ו כיבוד קל. כולם מוזמנים להצטרף.
שני וחמישי בשבוע הבא:בשבוע הבא, כפי שהודעתי, לא יתקיימו ברחובות אימונים בימים שני וחמישי - זאת בשל מסיבות סיום וחזרות שנערכות בשטח בית הספר.
להלן הודעה משמחת מרונן מילר לגבי הימים שני וחמישי:
מקור הסיפור אודות האריה והחסידה הוא בגמרא: רבי יהושע בן חנניה, מהמתנגדים למרד בר כוכבא, המשיל את המשל הבא: "ארי טרף טרף ועמד עצם בגרונו. אמר: כל מי שיבוא ויוציאו אתן לו שכרו. בא קורא מצרי שמקורו ארוך, נתן מקורו לתוך פיו, והוציא את העצם. אמר לו: תן לי שכרי. אמר לו הארי: לך והיה משתבח ואומר: נכנסתי לפי ארי בשלום ויצאתי בשלום – ואין לך שכר גדול מזה".
_______________
בימים שלאחר חורבן בית המקדש השני אירע והמלך הוציא צו המאפשר לבנות מחדש את בית המקדש. שמחה גדולה שררה בעם ישראל אך היא לא האריכה ימים: השומרונים, שונאיהם המושבעים של עם ישראל, טענו בפני הקיסר כי בניית בית המקדש מחדש תתן ליהודים גאווה ותגרום להם למרוד בשלטונו והוא האזין לטענותיהם וביטל את האישור.
היהודים ששמעו על הדבר רגזו מאוד ורבים מהם החלו לתכנן מרד. חכמי ישראל ידעו שלמרד כזה תהיינה תוצאות הרות אסון וביקשו מרבי יהושע בן חנניה להרגיע את הרוחות הנסערות.
רבי יהושע נאם בפני העם ואמר:
"אריה טרף טרף, ועצם נתקעה בגרונו. אמר האריה: כל מי שיוציא את העצם מגרוני אשלם לו שכר הגון. באה החסידה, הכניסה את מקורה הארוך ושלתה את העצם מגרון האריה. כשסיימה ביקשה את שכרה, והאריה השיב לה: שכרך הוא שתוכלי לספר שנכנסת ללוע הארי ויצאת ממנו בשלום".
"כך אנו" המשיך רבי יהושע ואמר, "דיינו שנכנסנו לאומה זו ויצאנו בשלום – זהו שכרנו".
בכך הרגיע רבי יהושע את היהודים ואמר להם כי עליהם לתת שבח והודיה לבורא על כך שהם שורדים את מלתעות הארי. כשתגיע העת, ה׳ יגאל אותם ויבנה מחדש את בית המקדש. אך עד אז, על היהודים לנצל את החופש הניתן להם ולעבוד את הבורא בכל לבבם.
מקורות: 1, 2
האימון אתמול התמקד בניהול משא ומתן מהצד השני - או במילה אייקידואית אחת: אוּקֶמִי. נעזרנו בדוגמת הסיפור אודות האריה והחסידה והדוגמא העתיקה שלו בסיפורו של רבי יהושע בן חנניה (תודה לרב יצחק ליפשיץ על הדוגמא והסיפור). בהמשך העמוד, הסבר אודות מקור הסיפור ומשמעותו.
תירגלנו קטטה דורי קוקיו הו תוך דגש על הרעיון של מטאפורה תנועתית על השלכותיה השונות בכל הקשור למקור העתיק של הטכניקה, לאופן התירגול מנקודת מבט של אמנות לחימה, וכן באופן בו היא באה לידי ביטוי בהתנהלותנו בחיי היומיום.
הערב בדוג׳ו יתקיים אימון רגיל ובסופו שִׁינְסָה לגוֹקְיוּ (מבחן לקיו חמש).
חגיגה קטנה בסיום האימון מחר (יום שישי):
שמעתי ליחשושים אודות מתאמנים שנבחנו לקיו חמש ומתכננים להביא אל הדוג׳ו כיבוד קל. כולם מוזמנים להצטרף.
שני וחמישי בשבוע הבא:בשבוע הבא, כפי שהודעתי, לא יתקיימו ברחובות אימונים בימים שני וחמישי - זאת בשל מסיבות סיום וחזרות שנערכות בשטח בית הספר.
להלן הודעה משמחת מרונן מילר לגבי הימים שני וחמישי:
כל חברי מאסאטאקה דוג'ו היקרים מאוד מוזמנים להתאמן בשבוע הבא ובכלל בדוג'ו רידינג בתל אביב, חינם אין כסף.הדוג'ו ממוקם (כמה מפתיע :-)) ברחוב רידינג 35, בית-ספר אלומות, חנייה חינם בשפע ברחבת בית הספר.
לינק לדף הבית של הדוג'ו ולבלוג שלי:http://www.ronenmilleraikido.com/2013/05/blog-post.htmlלינק לדף הפייסבוק:https://www.facebook.com/RonenMillerAikido?ref=tn_tnmnאשמח לראות להתאמן ולהדריך את כל מי שיגיע!
רונן.

מקור הסיפור אודות האריה והחסידה הוא בגמרא: רבי יהושע בן חנניה, מהמתנגדים למרד בר כוכבא, המשיל את המשל הבא: "ארי טרף טרף ועמד עצם בגרונו. אמר: כל מי שיבוא ויוציאו אתן לו שכרו. בא קורא מצרי שמקורו ארוך, נתן מקורו לתוך פיו, והוציא את העצם. אמר לו: תן לי שכרי. אמר לו הארי: לך והיה משתבח ואומר: נכנסתי לפי ארי בשלום ויצאתי בשלום – ואין לך שכר גדול מזה".
_______________
בימים שלאחר חורבן בית המקדש השני אירע והמלך הוציא צו המאפשר לבנות מחדש את בית המקדש. שמחה גדולה שררה בעם ישראל אך היא לא האריכה ימים: השומרונים, שונאיהם המושבעים של עם ישראל, טענו בפני הקיסר כי בניית בית המקדש מחדש תתן ליהודים גאווה ותגרום להם למרוד בשלטונו והוא האזין לטענותיהם וביטל את האישור.
היהודים ששמעו על הדבר רגזו מאוד ורבים מהם החלו לתכנן מרד. חכמי ישראל ידעו שלמרד כזה תהיינה תוצאות הרות אסון וביקשו מרבי יהושע בן חנניה להרגיע את הרוחות הנסערות.
רבי יהושע נאם בפני העם ואמר:
"אריה טרף טרף, ועצם נתקעה בגרונו. אמר האריה: כל מי שיוציא את העצם מגרוני אשלם לו שכר הגון. באה החסידה, הכניסה את מקורה הארוך ושלתה את העצם מגרון האריה. כשסיימה ביקשה את שכרה, והאריה השיב לה: שכרך הוא שתוכלי לספר שנכנסת ללוע הארי ויצאת ממנו בשלום".
"כך אנו" המשיך רבי יהושע ואמר, "דיינו שנכנסנו לאומה זו ויצאנו בשלום – זהו שכרנו".
בכך הרגיע רבי יהושע את היהודים ואמר להם כי עליהם לתת שבח והודיה לבורא על כך שהם שורדים את מלתעות הארי. כשתגיע העת, ה׳ יגאל אותם ויבנה מחדש את בית המקדש. אך עד אז, על היהודים לנצל את החופש הניתן להם ולעבוד את הבורא בכל לבבם.
מקורות: 1, 2
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה