יום שני, 7 בנובמבר 2011

מה זה אייקידו

אייקידו



מה זה אייקידו?
האייקידו הוא אמנות יפנית - דרך חיים ואימון מהנה, שמלמד אותנו כיצד להתמודד בדרכי שלום עם עימותים, וכיצד לסגל לעצמנו אורח חיים אשר עוזר לנו הימנע מהם. מלאכת ההתגוננות באייקידו נעשית באמצעות תנועות מעגליות שזורמות עם כוחו של התוקף עד לניטרולו מבלי לפגוע בו ככל האפשר. באייקידו אין קרבות ותחרויות. במקום לנצח או להפסיד, אנו מסייעים זה  לזה ללמוד, מטפחים יציבה ויציבות גופנית ונפשית, קשב ורגישות לזולת, יכולות הסתגלות, וגמישות תודעתית. 



הגנה הדדית
אחד העקרונות החשובים באייקידו הוא עקרון ההגנה הדדית. במסגרות חברתיות, משפחתיות, בעבודה ובעוד מקומות בהם קיימת אינטראקציה בין אנשים, קורה לעיתים שאדם מאבד את השליטה העצמית ומנסה לפגוע באחרים. במקרים כאלה, האייקידו מלמד אותנו כיצד להתגונן תוך שמירה גם על שלום התוקף.

אייקידו בחיים
לאייקידו השפעה מהותית על התנהלותנו בחיי היומיום. אנחנו לומדים לשמור על לב רגוע ולהגיב ממקום שקול גם לנוכח מצבי לחץ ואתגרי החיים השונים. בד בבד עם התחזקות הגוף ושיפור החיוניות שלו, האימונים תורמים גם לשלווה, לחוסן נפשי, ולטיפוח המודעות לסובב ולצרכי הזולת. האייקידו הוא פילוסופיה מעשית, והפנמתה מגיעה בעזרת אימון הגוף והנפש יחדיו.

אופי האימונים באייקידו
האימונים מתקיימים באווירה תומכת ונעימה. אחד המאפיינים הבולטים בשיעורי האייקידו הוא העזרה והדאגה ההדדית. מתחילים ומתקדמים בכל גיל, מתאמנים יחדיו, ובהיעדר תחרויות, כל אחד יכול להתאמן ולהצטיין למען חבריו ולא בהשוואה אליהם. האייקידו הוא אמנות יפנית שמפגישה אותנו עם חכמת יפן ועם המסורת והתרבות שמימי קדם ועד היום מדגישה את השילוב בין יופי לבין יעילות.

המסר הגדול של מייסד האייקידו היה: ״מָסָקָאצוּ אָגָאצוּ״
נצחון אמיתי הוא נצחון על עצמך.


מייסד האייקידו בהדגמה:




חזרה אל עמוד הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה